שמירה על כושר ובריאות לגיל הזהב

כולנו יודעים עד כמה חשוב לשמור על כושר גופני ותזונה נכונה. כשמדובר בגיל הזהב ישנה חשיבות רבה מאד לכך על מנת להבטיח בריאות מרבית. שמירה על כושר (ובריאות) לגיל הזהב דורשת התייחסות לכמה היבטים שונים כדי לעשות זאת נכון ומתאים. למה חשוב לשים לב בגילאים אלה כדי ליהנות מגוף חזק ובריא יותר? הנה, התשובה.

תרגילי איזון וקואורדינציה

אחת התופעות, השכיחות בגיל הזהב, היא איבוד היכולת לאזן את הגוף ולבצע פעולות שונות, הדורשות קואורדינציה ברמה גבוהה. זוהי הסיבה מדוע בגילאים מבוגרים יותר, ובעיקר לאחר גיל 75, ישנם לא מעט מקרים של נפילות, איבוד שיווי משקל, שבירת הירך או המפרק של כף היד. אולם, ניתן להחזיר את האיזון שאבד בעזרת תרגילי איזון וקואורדינציה המותאמים באופן אישי. כדאי לפנות אל מאמן כושר או אל חוגי התעמלות, שלעיתים ניתנים גם במקום כמו בית אבות סיעודי, המתאימים במיוחד לבני גיל הזהב, ולבצע תרגילים שונים העובדים על איזון הגוף ועל הקואורדינציה.

תרגילים אירוביים מסוגים שונים

שמירה על כושר (ובריאות) לגיל הזהב כוללת גם תרגילים אירוביים מסוגים שונים, המחזקים את סיבולת הלב והריאה. כבר שנים רבות יודעים שפעילות אירובית חשובה ואף מומלצת מאד על מנת לשמור על הבריאות. על פי מחקרים ובדיקות שנעשו בתחום, נמצא כי מבוגרים, העוסקים בפעילות אירובית באופן קבוע, יכולים לשפר באופן משמעותי את בריאותם וגם את יכולתם המנטאלית. אין זה אומר, בהכרח, פעילות אירובית ממושכת מאד. אולם, חשוב לעסוק בפעילות מסוג זה לפחות חצי שעה ביום על מנת ליהנות מיתרונותיה הרבים.

אימוני כוח בהתאמה אישית

אימוני הכוח הם חלק בלתי נפרד משמירה על הגוף בגיל הזהב. במהלך השנים מאבדים שרירי הגוף השונים את גמישותם ואת כוחם. אמנם מדובר בתהליך איטי מאד והדרגתי, אולם חשוב לפעול על מנת שלא יאבדו מכוחם ומגמישותם. גם בגילאים המבוגרים מאד, ניתן להחזיר לשרירים את הכוח שאיבדו בעזרת אימונים מיוחדים לחיזוק השרירים. מדובר באימונים הכוללים הרמת משקולות במסגרת תרגילי כוח מיוחדים. אחד היתרונות של תרגילי הכוח הוא חיזוק העצמות לצד חיזוק השריר, עובדה המסייעת בהתמודדות עם מחלת האוסטיאופורוזיס.

תזונה נכונה ושתייה מרובה

וכמובן, חשוב לזכור שלתזונה הנכונה ולשתייה המרובה תפקיד חשוב לא פחות בשמירה על הבריאות, וגם בגיל הזהב. חשוב להיעזר בדיאטנית מוסמכת, אם באופן פרטי או בשירות הניתן בשירותי דיור מוגן לגיל הזהב, להתאמת תפריט מאוזן ובריא, המספק את כל הערכים התזונתיים החשובים לגוף, ובמיוחד בגיל המבוגר. לצד התזונה, יש להרבות בשתייה, ובמיוחד בשתיית מים, ולעשות זאת גם לאחר הפעילות הגופנית כדי להחזיר לגוף את הנוזלים שאיבד.

מומלץ להיעזר גם במאמן כושר או איש מקצוע, המכיר מקרוב את התחום, כדי להתאים את תרגילי ההתעמלות הנכונים ביותר. חשוב לבצע אותם באופן נכון על מנת להפיק מהם את התועלת המרבית ותוך השגחה מלאה.

השאר תגובה


לקביעת פגישה

052-6252514


שם: *

טלפון: *

פרטים:

חדר כושר לנכים בנתניה יוטיוב מועדון ספורט פורום ספורט שיקומי

אימוני ספורט יחודיים – חדר כושר אינטימי, מקצועי ואיכותי בנתניה אשר משלב בריכת שחיה ובית קפה. מכון הכושר בנתניה מתמחה בטיפול באנשים בעלי צרכים מיוחדים ומספק אימוני כושר לנכים במועדון ספורט מודרני ומאובזר. בואו להתנסות בחדר הכושר האיכותי בנתניה.
אפשר למצוא אצלנו חדר כושר מותאם לנכים המחפשים מכון כושר לנכים ובעלי מוגבלות.

נייד: 052-6252514

שותפים | Wisy - שיווק באינטרנט


רוצה להתייעץ עם אסי?

השאר את פרטיך ואחזור אליך בהקדם

שם: *

טלפון: *